קווים מנחים להשקעות נדל"ן

מהם סכומי הכסף הנדרשים בשביל להיכנס לעולם ההשקעות בנדל"ן בישראל? מה היתרונות שיש בהשקעות קטנות בנדל"ן וכיצד לבחור אותן? כיצד להשקיע בעולם הנדל"ן בצורה חכמה ולטווח ארוך? שאלות מסוג זה ודומיהן אנו מקבלים מדי יום ביומו. רבים האנשים שמעוניינים שסכומי הכסף ששוכבים אצלם בעובר ושב יתחילו להיות רווחיים, אך הכניסה לעולם ההשקעות בנדל"ן מרתיעה אותם מאוד. אז עבור אנשים מסוג זה, ולא רק, נכתב המאמר הבא.

 
צילום: Shutterstock

 

נתחיל בשאלה פשוטה: מה המטרה של השקעה? התשובה פשוטה מאוד: לייצר תשואה גבוהה בכמה שפחות אחוזי סיכון. עד לפני כמה שנים אנשים בעלי הון אישי מצטבר העדיפו להשקיע את סכום הכסף שהיה בידם בכל מיני תוכניות חיסכון שהבנקים מציעים. אולם, מאז אותה תקופה, עולם הנדל"ן חווה צמיחה אדירה. ירידתה המשמעותית של הריבית העלתה את עולם הנדל"ן לראש רשימת הענפים המבוקשים בתחום ההשקעות.

אז מה כל כך מיוחד בענף ההשקעות בנדל"ן? השקעה בנדל"ן מעניקה ביטחון המתבסס על רישום. שלא כמו בהשקעות אחרות, בתחום הנדל"ן ההשקעה מהווה נכס ממשי בו תוכלו לגור במהלך חייכם במידת הצורך, שכן הנכס רשום על שמכם. יתרה מכך, השקעה חכמה בנדל"ן מייצרת עלייה עקבית בגובה ערכו של הכנס, כך שהמחיר בו תוכלו למכור את הנכס שלכם לאחר מספר שנים יכול לטפס בעשרות ואפילו מאות אחוזים ביחס לתשלום הראשון ששילמתם עבור ההשקעה. הסיבה לכך היא ברורה מאוד: הביקוש לדירות במדינת ישראל נמצא כל הזמן בעלייה ביחס להיצע, ולא מדובר על נתון שאמור להיפטר בשנים הקרובות. כך שלא נותר לכם אלא לנצל את ההזדמנות שרובצת בפתחכם.

אילו יתרונות יש להשקעה בנדל"ן?

השקעה בנדל"ן מגלמת בתוכה הרבה יתרונות משמעותיים. ראשית, בניגוד למה שהיה בעבור ולמה שרבים סוברים היום – השקעה בנדל"ן לא חייבת להיות השקעה בסכומי כסף גבוהים. המחשבה שכדי להיכנס לעולם ההשקעות בנדל"ן יש צורך לבוא עם סכומים גדול קוצצת את כנפיהם של משקיעים פוטנציאליים רבים. כיום ניתן למצוא אפיקים רבים בהם ניתן לפתוח השקעה גם בסכומי כסף קטנים, ולפזר את הסיכון על פי מספר מקורות מימון. אמנם ההשקעות בסכומי הכסף הקטנים מניבות תשואות נמוכות יותר, אך יחד עם זאת הן מאופיינות כהשקעות יציבות, בטוחות ובעולם אופק גדילה וצמיחה.

שנית, השקעה בסכומי כסף קטנים בנדל"ן מתאימה הן למשקיעים לטווח הארוך והן למשקיעים לטווח הקצר. אם אתם מחפשים השקעה עם תשואה לטווח הקצר, עליכם להתמקד בחיפוש אחר קרקעות המיועדות להפשרה. ככל שאזור הקרקע יהיה מבוקש יותר, כך תוכלו לדרוש על הנכס שלכם סכום גבוה יותר. אם אתם בעלי סבלנות ומעוניינים ללכת על אפיק לטווח ארוך, רכישה של דירה והשכרתה יכולות להיות פתרון מושלם עבורכם. בהתאם לגובה המשכנתא שתיקחו, בשנים הראשונות ההכנסות יממנו את החזר ההלוואה ואולי אפילו יכניס עוד כמה שקלים למשק הבית. אולם לאחר שתסיימו להחזיר את המשכנתא, כל דמי השכירות ייכנסו לחשבונכם באופן "נקי".

איך למצוא השקעת נדל"ן נכונה עבורכם? התחילו ביצירת פרופיל אישי

כדי להיכנס לעולם ההשקעות בנדל"ן עליכם ליצור לעצמכם פרופיל בהתאמה אישית. איך יוצרים פרופיל כזה? לשם כך צריך לקבל תמונה מלאה בכל הנוגע לגיל הלקוח, משאביו ומצבו הסוציו-דמוגרפי. מלבד זאת, ההתאמה האישית חשובה מאוד מפני שהיא מאפשרת לייצר התאמה בין הדרישות והמשאבים שיש ללקוח לבין סוג ואופי ההשקעה המתאימה לו. הפרופיל שיש למשקיע, בין אם מדובר על הורים לילדים, זוגות צעירים ואפילו פנסיונרים – מהווה אמצעי חשוב ויעיל בדרך להשקעה נבונה.

חוץ מהמאפיינים האישיים, אנו ממליצים לכם להחליט היכן אתם מעוניינים להשקיע את כספכם גם ביחס לרמת ההכנסה שלכם ולסוג העיסוק בו אתם שולחים יד. עצמאיים, שכירים ובעלי עסקים, לצורך העניין, על פי רוב מעדיפים להשקיע את כספם בנדל"ן, זאת מפני שהם מצליחים לזהות את הרווחיות שמסתתרת בענף הזה ואת גובה המחירים ברחבי הארץ. במידת מה של אמת, השקעה נכונה לא יכולה להתבטא רק במספרים וחישובים, היא צריכה לתת למשקיע תחושה טובה בסופו של יום.

השקעות נדל"ן: מה אנו למדים עד כה?

  1. כניסה לעולם ההשקעות בנדל"ן, מלבד היתרונות הגדולים שיש בתחום זה, בכלל לא מחייבת להיות עם סכומי גדולים.
  2. אנו ממליצים להחליט היכן להשקיע את כספכם בהתאם לסוג העיסוק ורמת ההכנסה שלכם.
  3. השקעה בנדל"ן תקנה לכם נכס ממשי, ולא נכסים שלא ניתן להרגיש בפועל.
  4. שימו לב למיקום ההשקעה – נתון שיכול להשפיע על אפשרות המימוש של הקרקע.
  5. קרקע הנמצאת באזור המיועד לפיתוח – סוד המקצוע!
  6. לבחון משרד להשקעה מהמדריך בתור אפיק מניב ויציב.

האם המאמר הועיל לך?

(0 הצבעות, 0 מתוך 5)

עוד מאמרים בנושא

 

לשאר הכתבות >

תגיות:  הזדמנויות עסקיות  השקעות  מבני תעשייה  נדלן מסחרי  נכסים מניבים